Razplet sezone formule 1 je na vrh postavil dirkača, ki ga v prvi polovici sezone tam ni pričakovalo prav veliko navijačev. Lando Norris je do prve lovorike v karieri prišel v vlogi prijaznega fanta formule 1, ki nima "morilskega instinkta", sta v analizi SP zapisali agenciji dpa in AFP.
Na koncu ni prav veliko manjkalo, pa bi se sezona 2025 razpletla v slogu slovenskega pregovora o dveh prepirljivcih in tretjem z dobičkom. V prvi polovici sta bila namreč McLarnova dirkača tako premočna, da je branilca naslova Maxa Verstappna malokdo še videl z realnimi možnostmi za ubranitev lovorike.
A dva kakovostno dokaj enakovredna dirkača in interna pravila v moštvu, ki so omogočala neomejen medsebojni obračun, so skorajda povzročili preobrat.
Na koncu sta Verstappnu zmanjkali le dve točki. Uprizoril je sijajen lov v drugi polovici sezone, zaostanek več kot 100 točk za takrat še vodilnim Oscarjem Piastrijem je zmanjšal do le -2 za Norrisom, vseeno pa je moral Britancu iz Bristola danes na koncu sezone stisniti roko in mu po štirih letih predati naziv najboljšega na svetu.
Največji poraženec sezone pa ni Verstappen, temveč Piastri. Avstralec je imel po polovici vse v svojih rokah, nato pa padel v veliko krizo. Na zadnjo postajo sezone je prišel šele kot tretji v SP z le teoretičnimi možnostmi, ki jih na koncu v praksi ni bilo.

V prvem delu sezone pa je kazalo, da bo hladnokrvni in umirjeni Piastri tudi taktično premagal bolj čustvenega in samokritičnega Norrisa. Britanec se je javno kesal zaradi vsake napake, ki jo je naredil, ter si sam ustvarjal dodaten pritisk. Ko je po odstopu v Zaandvortu zaostanek za avstralskim tekmecem znašal 34 točk, se je vse zdelo izgubljeno.
A napaka Piastrija v Bakuju, ko se je v prvem krogu zaletel v ogrado, je nakazala preobrat. Že v Singapurju je McLaren potrdil konstruktorski naslov, se je pa nato razplamtel interni boj za zmago v vozniškem seštevku. Norris je bil po mehiški dirki spet na prvem mestu SP, dvojna diskvalifikacija McLarna v Las Vegasu pa je v igro vrnila še Verstappna.
Novi svetovni prvak je v elitni konkurenci šest sezon; že dve leti prej so ga pri McLarnu opazili v formuli 2 in ga potem skrbno razvijali v svoji ekipi.
Že v svoji prvi sezoni se je izkazal v boju s precej izkušenejšim Carlosom Sainzem, prvič je bil na stopničkah leta 2020, naslednje leto se mu je za las izmuznila prva zmaga.
Prelomno leto v njegovi karieri je bilo 2024. Takrat je le dočakal prvo zmago v Miamiju, sledile so še tri. Prijazni mladenič iz Bristola, ki je v pogovorih z mediji večkrat priznal, da nima “morilskega instinkta”, ki ga pričakujejo navijači od kandidatov za naslov, se je nenadoma znašel v vlogi prvega izzivalca Verstappna. Na koncu mu ni uspelo, je pa prispeval levji delež k prvemu naslovu McLarna med konstruktorji po letu 1998.
A vse se je začelo že precej prej. Njegov vozniški talent so prvič opazili, ko je kot osemletnik na karting dirkah v domačem Dorchestru zlahka premagoval precej starejše otroke.

Norrisova družina, njegov oče Adam je Britanec, mama Cisca pa Belgijka, Lando ima še tri brate in sestre, je po tistem veliko vložila v nadarjenega voznika.
Norris je navijač lokalnega nogometnega drugoligaša Bristol Cityja, v motošportu pa ima vzornika na dveh kolesih – nekdanjega večkratnega svetovnega prvaka v motociklizmu Valentina Rossija.
“MotoGP je bila moja prva ljubezen še pred formulo 1. Valentino Rossi je bil vedno moj idol, najboljši je in vedno je bil navdih zame,” je o vzorniku dejal Norris, ki je tudi svojo številko na dirkalniku (4) izbral kot del legendarne Rossijeve 46.
Naslednje leto jo bo lahko, če bo želel, zamenjal za enico.
Vrhunci VN Abu Dabija:
Premier liga
Španska liga – La Liga
Bundesliga
Liga prvakov
Evropska liga
Evroliga
EuroCup
NBA
Slovenija
Liga ABA
ATP World Tour Finals
Pariz
ATP
WTA
Davisov pokal






Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!